tirsdag, desember 12, 2006

Same procedure

Jeg kan jo ikke være dårligere enn i fjor. Det er på tide med en oppsummering:

Hva gjorde du i 2006 som du aldri har gjort før?
Prøvde ymse substanser, figurerte på reklameplakater i nasjonal kampanje, gikk med bøsse for TV-aksjon

2. Holdt du nyttårsforesettene dine. Og vil du lage nye?
Delvis og ja.

3. Ble noen som står deg nær mor eller far?
Nå måtte jeg tenke, for det virkelig store boomet er over, men jo – det var noen som ble foreldre!

4. Døde noen som sto deg nær?
Nei, men det var et par dødsfall som gjorde sterkt inntrykk på meg.

5. Hvilke land har du besøkt det siste året?
Danmark, Sverige, Hellas (LITT bedre enn fjoråret…)

6. Hva ønsker du deg neste år som du har savnet?
Jeg reiser gjerne mer, går mer på konsert osv. Flere samtaler om livet.


7. Hvilke datoer i 2006 vil du aldri glemme, og hvorfor?
Ingen spesielle.

8. Hva er det største du har oppnådd i år?
For ikke å bli for privat må jeg nevne jobb igjen, da det fremdeles går veldig bra.


9. Hva var din største nedtur?
Å ikke bli med til Italia i februar. Det var mer bittert enn fryktelig trist…

10. Har du vært syk eller skadet?
Har hatt noen runder med regnbuehinnebetennelse. Og fått meg en kalddusj.

11. Hva var ditt beste kjøp?
Ny båt! Digitalkamera. Og ny fon.

12. Hvem fortjener din hyllest for oppførselen sin?
Tror det må bli sjefen min – i alle fall akkurat i dag.

13. Hvem sin oppførsel gjorde deg nedstemt/lei deg?
Noen som jukset seg til Italia-tur.

14. Hva gikk mesteparten av pengene dine til?
Klær, mat, barnepass, husholdning, sparekonto

15. Hva gjorde deg veldig veldig veldig oppspilt og glad?
Quartfestivalen. Chess i Spektrum. Hellas i september. Og da jeg trodde jeg skulle til Italia i februar...

16. Hvilken sang [artist] vil alltid minne deg om 2006?
Blank her og nå.

17. Sammenlignet med denne tiden i fjor, er du ...
a. Gladere eller mer nedstemt? samme.
b. Tynnere eller tykkere? Samme
c. Rikere eller fattigere? Samme

8. Hva skulle du ønske du gjorde enda mer av?
Reise, gå i teatret, synge, lese, skrive (inkludert blogge. Det er litt tørketid, jeg vet.)

19. Hva skulle du ønske du gjorde mindre av?
Gruble

20. Hvordan vil du tilbringe julen?
Jeg skal feire julaften i egen stue med nære og kjære rundt meg. Gå masse på besøk i romjulen. Og lage nyttårsfest for venner.

21. Ble du forelsket i 2006?
Stadig forelsket.

22. Hvor mange one-night stands hadde du?
Ingen i år heller, gitt.

23. Hva var ditt favorittprogram på TV?
*sukk* det er et begrenset utvalg på NRK-nett-tv, som er det eneste jeg ser, men jeg fikk med meg Koht i familien. Ganske festlig.

24. Hater du noen nå som du ikke hatet på denne tiden i fjor?
Nei.

25. Hvilken bok er den beste du har lest i år?
The Kite Runner gjorde rett og slett et uutslettelig inntrykk. Mirjam Kristensen var også ganske uforglemmelig.

26. Hva var årets beste musikalske oppdagelse?
Tja. Jeg oppdaget jo for så vidt Depeche Mode i år. Better late than never!


27. Hva ønsket du deg – og fikk?
Ny og mer anvendelig båt! Sandstrand.

28. Hva ønsket du deg – og ikke fikk?
Her må jeg kopiere inn svaret fra i fjor: Ferdigstilt bad med badekar. Men neste år...

29. Hva var årets beste film?
Jeg har ikke vært så mye på kino at jeg kan påberope meg noe godt svar, men likte godt Woody Allens Match Point. Scoop har jeg dessverre ikke fått med meg ennå.

30. Hva gjorde du på bursdagen din?
Jeg feiret dagen med fårikål og ti gode venninner!

31. Hvilken enkeltting/-person har gjort året mye mer tilfredsstillende?
Skritt-telleren! Og mange mennesker - ingen nevnt, ingen glemt.

32. Hvordan vil du beskrive klesstilen din?
Sort er basisfarge. Inkonsekvent. Mangler alltid noe. [det er ikke blitt så mye bedre siden i fjor…]

33. Hva har holdt deg i mental balanse?
Gåturer og trening. Sparringspartnere. Hverdagen. Musikk. Bøker.

34. Hvilken kjendis likte du best?
Pass.

35. Hva i politikken har opprørt deg mest?
Jeg synes Demokratene her i byen får litt for mye spalteplass!

36. Hvem savner du?
Søstrene bor fremdeles for langt unna, men nå er det snart jul!

37. Hvem var den beste nye personen som kom inn i livet ditt?
Det var faktisk flere i år. Ingen nevnt, ingen glemt.

38. Fortell en viktig livsvisdom du har lært i år?
Jeg har lært meg (og lærer fremdeles) å lytte til meg selv.

39. En sangtekst som oppsummerer året ...
Da måtte jeg i så fall skrevet den selv…

Så. Hvordan har året ditt vært? This one's up for grabs.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Håper du lykes med pkt. 18. Reklameplakater i nasjonal kampanje? Nå ble jeg sånn passe nysgjerrig..

alliene sa...

Det var meningen. (Og kampanjen er avsluttet! ;)