onsdag, januar 17, 2007

The unbearable lightness of chick flicks

Tagget av Røverdatter. Sju jentefilmer du herved innrømmer at du liker:

The Holiday – syyyyltynn historie, masse pene mennesker som man kan bli litt småforelsket i.

Titanic – jeg har faktisk bare sett den filmen en eneste gang, men det var så opprivende at jeg skjelte ut en dame på vei ut av kinosalen da hun påpekte at det ikke var lov til å drikke brus i kinosalen(!?) – jeg burde selvsagt skjønt at dama hadde issues, men det gjorde jeg ikke. Det var nok tårene som sperret gangsynet. Og kanskje bittelitt Leo.

The English Patient – den synes jeg fremdeles er fantastisk, og det kan jeg for så vidt stå for, selv om mange synes den er vel pretensiøs.

Og jeg blir litt glad av å se Pretty Woman. Må innrømme det.

Bridget Jones – den første. Ikke den andre. Da var hun blitt litt for karikert.

Siden jeg bare har sett disse filmene en gang og ikke har noe særlig ønske om å se dem flere ganger lar jeg dem telle for en: The Champ og After the Promise. Den siste er en skikkelig TV-Norge-tirsdagsfilm…

The bridges of Madison County – rett til hjertet.

Hva mangler? Dirty Dancing er jeg faktisk drittlei av. Men kunne hatt med Cocktail...


Handbag? Delirium? Hva ser dere på under teppet?

Post-post: Jeg glemte jo minst to... Ten things I hate about you og Romeo & Juliet... Ah. Måtte bare få sagt det.

3 kommentarer:

Ane sa...

Nå kan du se:-)

Anonym sa...

den var ganske vanskelig du! Men nå har jeg svart og innser at joda - jeg har sett en del jentefilm, men det er bare så mange av dem jeg helst ikke vil se igjen! Og da kan det vel ikke akkurat sies at jeg likte dem selv om jeg ble underholdt der og da?

alliene sa...

:)

Good girls..

Flere av de jeg har på lista har jeg bare sett en gang, for jeg har det også sånn, Delirium.