fredag, juli 01, 2005

Lyden av sommer

Ellen - eller egentlig Andreas - har oppfordret til listing av sommermusikk. Jeg følger oppfordringen og oppfordrer bloggere/lesere til å gjøre det samme:

Jeg har et ambivalent forhold til sommermusikk. Hver sommer får jeg ”dilla” på musikk som jeg ikke liker! F. eks. i fjor. Da var det den hersens Are og Odin-låta som kvernet rundt i hodet mitt – fordi jeg hørte den minst to ganger om dagen mens jeg syklet til og fra jobb med P3 på øret. (P3 fordi P2 og prateradio ikke passer så godt i trafikken) Så når jeg hører denne sangen tenker jeg instinktivt – og litt motvillig - ”sommer 04”.

Sommer 2004 er også ”Somwhere only we know” med
Keane – igjen radioens skyld, men dette er musikk som jeg også liker og endte opp med å kjøpe.

Den ultimate sommerlåta er dessverre en helt annen. Nemlig
Fool’s Garden’s Yellow Lemon Tree. Ikke fordi jeg synes den er spesielt fin, men den låter rett og slett sommer!

DeLillos kommer man heller ikke utenom når man snakker sommermusikk. Snart skal jeg løpe og kjøpe



I år tror jeg det blir en litt melankolsk sommer med Magnet

Ingen kommentarer: