onsdag, mai 25, 2005

Bøker...

Fra Anne

1) Hvor mange bøker eier du?
Det har jeg faktisk ganske god oversikt på da de ligger registrert i en database. Så jeg eier anslagsvis rundt 800 skjønnlitterære bøker - en god blanding mellom norsk, engelsk, hardback og paperback. Organisert alfabetisk i de innebygde bokhyllene mine.

2) Hvilken bok var den siste du kjøpte?
Sue Monk Kidd's The Secret Life of Bees

3) Hvilken bok var den siste du leste?

Leste ferdig? Det var Vindens Skygge. Må innrømme at jeg ble litt bergtatt i siste halvdel av boka.

4) Nevn fem bøker som betyr mye for deg, og som du har lest mer enn tre ganger.
Muskat av Kristin Valla - nydelig liten bok.
Anne Frank's dagbok - var nok skjellsettende for meg i min pure, pure ungdom.
Therapy av David Lodge - har jeg lest mer enn tre ganger og den har betydd mye for meg siden en analyse av denne inngikk i hovedfagsoppgaven min.
Possession av A. S. Byatt - storslått og intelligent romanse.
Kilden av Gabriel Scott - fantastisk innsyn i underfundig fiskermentalitet og hverdagsfilosofi


5) Oppfordre fem personer til å fylle ut denne i sin blogg
Det kan man ikke, da man ikke kjenner så mange bloggere - ennå.

Ingen kommentarer: