tirsdag, september 26, 2006

Sudden return

- Jeg trodde det så verst ut på jentedoen, jeg. Helt til jeg vasket guttedoen på en campingplass da jeg var 17! De driter på seteringen! Og det er piss absolutt overalt! (venninne)

- Når sønnen min på 10 har besøk av kameratene sine, sniker storesøster seg inn på do og taper fast seteringen til sisterna! Hun er drittlei av søl og gris. Men dammene på gulvet og veggene får hun ikke gjort noe med… (bekjent)

- Jeg holder øye med dodøra hver gang guttungen har besøk av sine kamerater. Og jeg kommanderer dem gladelig inn igjen hvis jeg ser at de a) ikke har vasket hendene og b) har sølt urimelige mengder urin på gulvet.
(venninne)

Kanskje er det på sin plass med
sitt-ned-aksjonen de har begynt med ved Dvergsnes skole på mer enn en måte? Jeg skulle i alle fall ikke protestert nevneverdig dersom min sønn ble informert om at han måtte sitte og tisse når han var på skolen. Bare synd det ikke går over med alderen.

At det går an å hisse seg opp over dette som foreldre er mer enn jeg fatter. Men jeg er vel litt a) for sosialdemokratisk og/eller b) fisefint anlagt.

[Red: Småbarnsmødre fra Sørlandet får da også så hatten passer i bloggeverdenen i dag! Othilie (har vært savnet!) er tilbake og skriver mer utfyllende om emnet. Mihoe har også en snasen ståtisse/sittetisse-bloggings.]



7 kommentarer:

Anonym sa...

"b) har sølt urimelige mengder urin på gulvet" hahahaha... hva er urimelig mengde?? alt syntes jo jeg!

alliene sa...

Hehe - det tror jeg egentlig hun også mente! :)

Anonym sa...

Det jeg lurer på er om ikke guttene (i hvert fall etter en viss alder) ser at de bommer, og hvorfor de da ikke tørker opp etter seg? De kan jo ikke syns at det er så koselig med en skvett her og en skvett der de heller!?!

othilie sa...

Den greia utløste en "sudden return" hos meg også. Jeg får lyst til å si at de deltidsansatte mødrene på Sørlandet, det beklemmende bibelbeltet, har ikke mye å hisse seg opp for når det er dette som kommer i avisa, men det ville vært utrolig fordomsfult å si, så jeg sier at jeg ikke sier det....

Anonym sa...

Hm, vel - og jeg som, til farens store fortvilelse, lærte mine sønner å tørke seg litt etterpå... Det er sikkert unødvendig å si at de ikke lenger benytter seg av denne lærdommen - de tar etter faren, ja!

FatCat sa...

Det er også litt ille med urindråpene på dolokket etter jenters mislykkede forsøk på å kutte strålen.

alliene sa...

Urinsøl er grisete uansett, Fatcat - det er jeg helt enig i. Men ingen tvil om at gutter nok er noe mer - tja, skal vi være diplomatiske og si ukonsentrerte enn jenter?