torsdag, juni 26, 2008

Slowing even more down

Det er en tid for alt. Akkurat nå er det tid for å roe ned. Jeg er førti prosent indisponert og skal ha fri to dager i uka frem til ferien. - Akkurat som om du klarer å jobbe 60%, flirte en kamerat på msn i går.

Men jo. Jeg har pålagt meg selv citrix-nekt, fraværsassistent og lydløs mobiltelefon. Og etter å ha kjørt barna i barnehagen her om dagen sovnet jeg momentant i to timer. Det vitner nok om et visst underskudd på noe.

Men det er veldig rart. Og stille.

Jeg har vært hos frisøren og bestilt rullegardiner på nett. Jeg surfer FINN for babyutstyr (jeg er veldig for gjenbruk, merker jeg!), og jeg mottok min første forsendelse med tøybleier (ja, tøybleier!) i går.

Huh. 11 uker igjen med internettshopping. Noe sier meg at feriepengene får bein å gå på i år også, selv om vi ikke skal reise noe sted.



8 kommentarer:

Anonym sa...

Tøybleier er bra. Jeg hadde inntil for noen få år siden veldig fordommer mot slikt, for hvorfor i alle dager skulle noen gidde å vaske tøybleier fulle av bajs nu til dags, men med rispapir funker det jo som fasan skjønte jeg. I tillegg slutter visst tøybleiebarn med bleier før engangsbleiebarna.

Gratulerer så mye med barn i magen!

Anonym sa...

Flink pike! Dette kommer til å bli et bra miljøbarn! :o)

Ujevne tanker sa...

Jeg har sansen for tøybleier, og for gjenbruk. Veldig bra!

Ofte tar det litt tid før man klarer roe ned tempoet man vanligvis holder, men det gjør deg nok veldig godt. Søvnen tyder på det;)

alliene sa...

Takk, Undre! :) Jeg vurderte det sist, men det kokte bort i tvilling/dobbelt opp-kålen. Nå skal jeg i alle fakk gi det en sjans.

Goodwill - det er jo det man håper! :)

Anett, jeg tror nok du har rett. Man må lære seg til å stoppe opp og kjenne skikkelig etter...

Undre sa...

@Alliene: Hehe. Det er forståelig at tøybleieprosjektet forsvant i tvilling-kålen. :)

Min venninne Den Økologiske oppdaget forresten etter hvert at barnet da det ble større og det som skulle få plass i bleia ble mer sov lengre og bedre om natta med engangsbleier fordi det var tørrere for barnet (hysj, det burde jeg vel ikke si høyt egentlig....), men da hadde jo barnet brukt tøybleier nesten et år.

Det finnes jo også økologiske engangsbleier som er helt ypperlige. De er litt dyrere enn vanlige bleier, men om man i hovedsak har brukt tøybleier har man jo spart såpass mye penger at det kan man koste på seg. ;)

elisabeth sa...

Undre: spørs på bleien det, med lommebleier er det knusktørt!
Hilsen Elisabeth, det allstedsnærværende tøybleiepoliti

Undre sa...

Hei, Bleiepolitiet.

Godt å vite. Da er tøybleiens ære gjenopprettet og universet er i harmoni! :D

Middelaldermerete sa...

Hurra for et nytt tøybleiebarn! Tøy funker helt fint det, vi er iallfall strålende fornøyde her hjemme.