torsdag, september 25, 2008

Hugely offended

Jeg koser meg glugg i nydelig høstvær og barseltilværelse. Joda, jeg svetter, jeg blør, har masse ekstra polstring rundt på kroppen, men jeg er glad. Og jeg nyter trilleturer og aktivitet - etter å ha sittet på rumpa i et halvt år.

Følte meg egentlig uforskammet fresh inntil i dag. Jeg kom meg på bytur med Lillesøster. Og mens jeg sto og pratet med en kollega og holdt på barnevogna, kom en av byens løse fugler, en kompis av Leif, bort til oss. Ville se babyen - og jeg viste stolt helt til kommentaren falt: - Er det din, eller er du bestemora? Hæhæhæ...

Oh. My. God. Snakk om trynefall. Av barn og fulle folk... Jeg ble så sjokkert at jeg ikke klarte å svare i det hele tatt. Blodfornærmet, ble jeg. Jeg er 35 år. (Javelda, 36 om noen uker, men dog). Det kunne vel teknisk og teoretisk la seg gjøre - at jeg var bestemor, men herlighet.

Herlighet!

Det hjalp litt, men bare litt, da min kjære lille nabo på tre møtte meg med følgende replikk: - Nå har du ikke stor mage lenger, Alliene.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Nyte livet du, Alliene. Ikke høre på sånne fylliker, men hør gjerne på barna. Jeg for min del syns 35 høres helt perfekt ut :o)

Skorpionkvinnen sa...

Enig med Goodwill, 35 (36) er ganske perfekt. Ikke bry deg om han tullingen!

Anonym sa...

Tjihiii... Han var kanskje for gammel til aa se forskjellen paa mor og bestemor?! Ignorer dustereplikker - det er du i din fulle rett til aa gjoere. 35 er da ingen alder for en tobarnsmor?

(Godt gjort at du ikke lappa til ham. Det ville jeg ha gjort, paa ren impuls, tror jeg.)

-lin sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
-lin sa...

Av barn og fulle folk vel eg å stola på barna. Definitivt. Det er ein grunn til at uttrykket fyllerør finst, for å seia det sånn...

For øvrig kan eg melda om at eg blir meir og meir misunt på deg for kvar dag som går. Her skjer det absolutt in-gen-ting, og fanklubben held på å gå fullstendig av skaftet.

Eg ante verkeleg ikkje at det å få barn er ei så himla "offisiell" hending!

alliene sa...

Takk alle - dere er da søte... :)

Goodwill - 35 er helt perfekt. 36 er verre. Jeg hadde samme traumene ved 26. Jada, jeg kan jo le av det nå...

Skorpionkvinnen: Jeg bryr meg ikke om ham, men det er klart man blir litt perpleks! :)

Alter ego - ja, jeg kjente det rykke i armen! Jeg er over det verste nå! ;) 35 er ingen alder for en trebarnsmor heller, synes du? (Jeg har tvillinger fra før... :) )

Lin - min dypeste medfølelse. Få en sekretær (les: din kjære) til å svare på masemeldingene, du!

elisabeth sa...

HERLIGHET så frekt.
Nyt babyen!!! Åååååhhh *sukk*.