fredag, desember 12, 2008

Counting 12: Same procedure IV

Tradisjoner er viktige. Som i 2005, 2006 og 2007 er det tid for en oppsummering nå i desember. De som kjenner seg kallet, kan anse seg som tagget.

1. Hva gjorde du i 2008 som du aldri har gjort før?
Fikk skolebarn. Reiste nord for polarsirkelen. Kjøpte safran og bakte lussekatter. Og så oppdaget jeg CeWe Fotoverden og skal endelig komme i gang med familiealbum igjen! Jeg prøvekjørte opplegget med en av de minste variantene, og resultatet var over all forventning. For ett år siden kom jeg med en falitterklæring, men denne gjelder ikke lenger!

2. Holdt du nyttårsforesettene dine. Og vil du lage nye?
De som hadde med trening å gjøre ble det ikke noe av nei. Nye forsetter kan knyttes til svar på spørsmålene 17 b, 16, 25 og 29.

3. Ble noen som står deg nær mor eller far?
Ja, flere faktisk, inkludert meg selv.

4. Døde noen som sto deg nær?
Nei.

5. Hvilke land har du besøkt det siste året?
Danmark og Hellas.

6. Hva ønsker du deg neste år som du har savnet?
Motivasjon til trening først og fremst. Deretter er det jo påkrevd litt tid til formålet, det har vært mangelvare i høst.

7. Hvilke datoer i 2008 vil du aldri glemme, og hvorfor?
13. september.

8. Hva er det største du har oppnådd i år?
Å bli trebarnsmor.

9. Hva var din største nedtur?
Ikke nedtur, men sjokk: At jeg skulle bli trebarnsmor.

10. Har du vært syk eller skadet?
Nei, men ganske indisponert likevel.

11. Hva var ditt beste kjøp?
Barnevogn, bæresjal, vippestol – you get the picture.

12. Hvem fortjener din hyllest for oppførselen sin?
Mange av de flotte venninnene mine.

13. Hvem sin oppførsel gjorde deg nedstemt/lei deg?
Ingen spesielle, kanskje bortsett fra at jeg har skuffet meg selv ved et par anledninger i høst.

14. Hva gikk mesteparten av pengene dine til?
Hm. Husholdning og barnepass, samt nettshopping til babyen.

15. Hva gjorde deg veldig veldig veldig oppspilt og glad?
Jeg gjør ikke Oppspilt, men jeg ble veldig glad og takknemlig og ydmyk i barnedåpen til Lille Regnbue. Det ble virkelig en flott dag der jeg klarte å være tilstede og kjenne på hvor heldig jeg er.

Og så hadde jeg en fantastisk fin fødselsopplevelse.

16. Hvilken sang [artist] vil alltid minne deg om 2008?
Jeg har de siste to årene vært i musikalsk limboland. Men jeg tror barne-cd’en til Solfa kommer til å minne meg om det å være gravid. Min eigen song av Odd Nordstoga har også sittet langt fremme i mitt hormonelle og sentimentale barselsinn.

17. Sammenlignet med denne tiden i fjor, er du ...

a. Gladere eller mer nedstemt? Gladere.
b. Tynnere eller tykkere? Tykkere. Definitivt!
c. Rikere eller fattigere? Samme.

18. Hva skulle du ønske du gjorde enda mer av?
Nyte! Skrive, lese, danse. Trene. Ingenting nytt der.

19. Hva skulle du ønske du gjorde mindre av?
Kritisere meg selv.

20. Hvordan vil du tilbringe julen?
Julaften hjemme i egen stue med familien, deretter et par juleselskaper med familien.

21. Ble du forelsket i 2008?
♥ ♥ ♥ ♥ Ja! ♥ ♥ ♥ ♥

22. Hvor mange one-night stands hadde du?
0

23. Hva var ditt favorittprogram på TV?
House MD. Heroes var moro en stund.

24. Hater du noen nå som du ikke hatet på denne tiden i fjor?
Nei.

25. Hvilken bok er den beste du har lest i år?
Åh. Skal jeg skylde på ammetåka igjen? Jo, forresten likte jeg godt Ut og stjæle hester.

26. Hva var årets beste musikalske oppdagelse?
Nok et punkt med lite å velge mellom. Men jeg fikk med meg Eggumen da han var her i byen i sommer, og det er alltid hyggelig.

27. Hva ønsket du deg – og fikk?
En baby som sover mer enn 1 time i strekk på dagtid!

28. Hva ønsket du deg – og ikke fikk?
Sofa… Men den kommer jo.

29. Hva var årets beste film?
Nok et dårlig kinoår. Akkurat nå husker jeg bare at jeg har sett den norske versjonen av Kung Fu Panda...

30. Hva gjorde du på bursdagen din?
Satt i sofaen og ammet mens jeg ble servert kake? Etter å ha feiret seksårsdager i to vendinger samt en førtiårsdag og gjort unna en fødsel på under tre uker, var det klart for en stille og rolig feiring med spontant besøk av verdens beste venninne og svigerinne med barn, samt svigerforeldre.

31. Hvilken enkeltting/-person har gjort året mye mer tilfredsstillende?
Samtaler med folk som tør utfordre meg. Og de samme folkene, selvsagt.

32. Hvordan vil du beskrive klesstilen din?
Den preges av veldig, veldig liten variasjon, da kleskapet er fylt opp av klær jeg fremdeles ikke passer. Men jeg har kjøpt meg noen få kvalitetsplagg som gjør at jeg føler meg rimelig fresh når vi går juleselskapene i møte.

33. Hva har holdt deg i mental balanse?
Igjen, samtaler og drøftinger med mennesker jeg er glad i. Og søvn. Pregnant Powernapping Queen.

34. Hvilken kjendis likte du best?
Er Obama en kjendis?

35. Hva i politikken har opprørt deg mest?
At et visst nasjonalistisk parti er på krigsstien(!) og driver valgkamp. Og at jeg får flyers med deres politiske budskap i postkassa.

36. Hvem savner du?
I år savner jeg morfar.

37. Hvem var den beste nye personen som kom inn i livet ditt?
Lille Regnbue.

38. Fortell en viktig livsvisdom du har lært i år?
Det ornær sæ. Det gjør faktisk det.

39. En sangtekst som oppsummerer året ...
Holder det med en strofe?

First I was afraid, I was petrified…

Ingen kommentarer: