fredag, september 16, 2005

Close bikers

Jeg er vanligvis ikke en avvisende person. Men dersom du trør over i intimsonen min, kommer du ikke akkurat i god-boka mi sånn uten videre. Var det ikke Seinfeld som snakket om close talkers?
På vei til jobben har vi nå tre dager på rad observert (fra bilvinduet, dessverre) en close biker. Fenomenet er ikke ukjent: En middelaldrende mann, her med rød fjellanorakk og margarinkasse på bagasjebrettet på racersykkelen sin, henger på bakhjulet til det stakkars "offeret" hele mila inn til sentrum og setter sin ære i å holde følge - koste hva det koste vil, men skal absolutt ikke kjøre forbi.
Jeg savner å sykle til jobben. Jeg skulle syklet som en gal til margarinfyren hengte seg på, for deretter å trekke frem en sykkelkurv fra innerlomma, træ på meg en sort alpelue, dingle fra side til side på sykkelstien og synge på Brelett-vis: Na-na-nanna-na-nanna...

Ingen kommentarer: