torsdag, mai 11, 2006

Ungdummen nu om dagen...

Jeg vier med dette spalteplass til min indre gamle dame:

Da jeg fikk min første 510-bukse i 8. klasse (det var stort!), var det ca 7 knapper i front. Dagens jeans for fjortiser kan neppe ha mer enn 3. Maks. Jeg snakket nylig med en nydelig konfirmant. Hun skulle på beachen og spille volleyball. Jeg tenkte, lettere forferdet, at - Kjære vene, det kan du da ikke?! I hvert fall ikke med de buksene! Hvis du strekker begge armene dine opp, får buksa di lugg, eventuelt trailersprekke - i front!

Men jeg hører at høyt liv er på full fart tilbake... Håper det kicker inn sånn ca i 2017, når jeg har fjortiser. Sammen med storskjorter og annen XXL-mote.

9 kommentarer:

saccarina sa...

Haha! Jeg tenker en del slike tanker selv, med en datter på 16.

Men på sett og vis er vel ikke disse buksene verre enn "lese-på-leppene"-tightsene som var mote en kort tid da jeg var yngre.

Mac sa...

haha!

dette er nytt for meg
men forstår jo absolutt ønske om å se sin datter heller i baggy ball-genser enn bar dott-og-pupp-antrekk

du får sile motebladene i huset og legge inn magasin fra de baggyalderen, så skal du se kidsa går rett på...

og nå er det jo en stund siden selebuksa forsvant.. så du skal se den kommer til rett tid. og da kan du alltids tillate at de kun knepper på en side :)

Anonym sa...

Tihi.
Selebuksa ER på veg tilbake fatisk.

Mac sa...

der har vi det!

alliene: debrifing eller debriefing på norsk?

a

Anonym sa...

Herlig! Jeg har tenkt på selebukse ei stund nå, så hvis den er på vei tilbake roper jeg hurra! :)

Jeg trodde forresten det var 501-bukser som var tingen den gang da, men hva vet vel jeg som aldri har eid mer enn 1 Levi's-bukse. -Og det var arvegods...

alliene sa...

Selebukser...*hilfe*

Debriefing er stengt tatt ikke norsk, og jeg tror ikke du finner det ordet i ordboken, verken med eller uten e. Men du finner "brife"... Tro hva den beste oversettelsen er? *tenke*

510 skulle være 501 for jenter. Høyere i livet og smalere i bena. Jeg så atskillig bedre ut i guttemodellen, men det fant jeg først ut på tidlig nittitall da 501 virkelig ble poppis, også blant jenter.

Undre sa...

Må man ikke være veldig tynn om man skal gå med selebukser heretter?

Det er jo alle de gravide magene som har tatt over den oppfinnelsen. Det er jo ikke så kult å bli spurt om man er gravid, når man ikke er det...

Rambukk sa...

Det er ike så nøye med disse selebuksene, vel..

Anonym sa...

Litt nøye er det kanskje.

Tror veldig mange jenter har lyst til å gå med selebukse. Litt fordi det er behagelig og litt fordi det faktisk ser ganske kult ut.

Men motepresset er sterkt og de fleste er litt redde for å stikke seg ut. Og da blir det til at man kjøper det kjedebutikkene synes man burde gå med.