fredag, mars 16, 2007

In my heart

Det er egentlig for mye å si for tiden, men jeg fatter meg i korthet, og denne uka har jeg vært

- tilfeldig tilskuer/-hører
MAulie-saken. Hva kan man si? Usensurerte, uanmeldte, foreldede påstander direkte inn i stua. Kjendiser navngis. Leer vi på øyelokket av den grunn? Ikke nevneverdig. Marie Simonsen angrep Hegnar.no i ett av ukens morgenkåserier på P2. Kalte ham den største sladrekjerringa av alle. Hah. Der fikk du den, Trygve. Vi bloggere fikk så hatten passet vi også. Spesielt de av oss som blogger personlig og/eller om katter. Buhu.

Hun hadde dog et poeng; jeg tror også at dette bare er begynnelsen. We ain't seen nothing yet.

- opprørt og forbannet radiolytter
To pedofile tyskere fikk streng dom for å ha voldtatt, bundet og brutalt mishandlet flere småpiker i Phnom Penh, Kambodsja. Dommen falt i Kambodsja, som endelig begynner å ta tak i problemet de har hatt i mange år, nemlig stempelet som fristed for pedofile. En indignert domfelt 41-åring sto frem på radioen (mangler dessverre link, lurer på om det kanskje var en SR-sending) uten tegn til anger eller ydmykhet og var direkte fornærmet over at han hadde fått like streng straff som en drapsdømt ville fått i hjemlandet (han fikk 12 år. Kompanjongen hans fikk 20). Måtte du og din medskyldige aldri, aldri komme hjem igjen! Sadister!

- oppgitt og mistenksom radiolytter
I nyhetssendingene på NRK kunne vi i går høre om en terrorist som hadde tilstått planleggingen av 9/11 og et tyvetalls andre terrorangrep etter "lange, millitære forhør bak lukkede dører". Det er de de kaller det. Er det tidenes eufemisme?

- oppstemt avisleser
Jeg hører også rykter om gledelige saker - nemlig at det blir slutt på spilleautomater i butikkene fra sommeren av. Uansett hva, jeg synes dette er bra! Selv om de som allerede er hekta måtte bli fristet ned i buler med halv- og helkriminelle som får tak i gamle spilleautomater, vil nyrekrutteringen av svært unge mennesker nødvendigvis få seg et skudd for baugen.

Godt med helg nå, kjenner jeg.

[17.03 - glemte noe...

- rasende dagligvarekonsument
Jeg er selvsagt opprørt over at smågutter kan kjøpe filmer som dette uten å bli stoppet i kassa på Rimi. Men hva gjør filmer med 20-årsgrense i dagligvarebutikken i det hele tatt?! Ja, jeg er en sart sjel som helst vil skjerme meg selv og (ikke minst) mine barn fra helt undødvendige, spekulative og destruktive voldsscener. Personlig skjønner jeg ikke hvem som har behov for slike filmer, men det får så være.]

Ingen kommentarer: