fredag, juni 03, 2005

Fire om film

1. Hva slags forhold har du til film? Er du ikke interessert i det hele tatt, eller er det din lidenskap i livet?
Noe midt i mellom der, tenker jeg. Akkurat nå har jeg liten tid til kinofrekventering, og selv om vi har VHS-spiller(!) er selve tv'en gått ad undas. Litt abstinenstendenser, ja. Har hatt Filmklubb-medlemskap en gang i (studie)tiden.

2. Den beste filmen du har sett - sålangt - er?
Auda. (lang pause). Jeg må tygge litt på denne. Dogville er kandidat.

3. Hvilken film skal du se neste gang? Og hvorfor akkurat den?
Jeg gleder meg til Woody Allens Match Point. Woody er bare kul. Og så har jeg ikke fått sett Closer.

4. Er det noen bøker du gjerne vil se filmatisert?
Generelt sett pleier filmatisering av mine favorittbøker å være en stor nedtur... Så nei.

Hentet fra
Fredagsfyran - og fritt oversatt.

Ingen kommentarer: