onsdag, juni 15, 2005

Slett kundebehandling er én ting...

...dårlige selgere er minst like irriterende!

Har så veldig lenge ønsket meg svarte sko av
dette merket. På snarvisitt i en annen by finner jeg e n d e l i g et par jeg faller pladask for i en kjedebutikk. Ingen ekspeditører i sikte - selvsagt.

[jeg vandrer frem til kassen med et par i størrelse 38]
- Har dere disse i størrelse 39?
[hun snur seg mot meg med et sukk, tar den ene skoen og scanner den]
- Eh... nei.
[jeg venter. På for eksempel: "..., men jeg har noen andre dritkule som ligner, vil du ikke prøve dem?" eller "men kanskje en av de andre butikkene våre har, vil du jeg skal ringe og sjekke?" eller i alle fall - "...dessverre!" Forgjeves.]
- Eh... neivel.
[jeg tar skoene, som hun ikke gjør tegn til å ta, og setter dem på plass i man-skal-boikotte-dere-for-evig-og-alltid-humør. Tro meg - det synes!]

Heldigvis sto de samme skoene (i str 39) i en annen hylle, i en annen butikk, hos en dyktig selger som til og med fikk meg til å kjøpe solbriller og en sånn dingsedangs til å henge nøkler, adgangskort osv. på.
Så til deg, udugelige selger på Oslo City, kan jeg bare sitere Julia: BIG mistake. HUGE!

2 kommentarer:

abmonitor sa...

Akkurat, slik er det...

Vi skal ikke finne oss i det. Neste gang kan vi like godt si det høyt i butikken, hvor dårlig service de gir oss. Aktive forbrukere kan gjøre en forskjell. Henge opp lapper om manglende priser, dårlig kvalitet osv. Da vil de kanskje løfte blikket og rompa og gjøre noe. Hva skal vi med ansatte i butikkene med mindre varekunnskap enn kundene og slående interesseløshet for det hele?

Ragnhild sa...

Jeg har også en sånn skoopplevelse, der jeg fikk beskjed om å komme til bake neste dag, men så hadde de dem ikke likevel (dvs giddet ikke gå ned på lageret og hente) - da det viste seg at hvis jeg kom tilbake neste dag og spurte en annen dame om de hadde de skoene i både riktig størrelse og farge - så hadde de dem. Det var noen veldig veldig fine røde sandaler..