fredag, juni 24, 2005

Om humor i dag

I ren latskap velger jeg en rask løsning på en fredagspost.

1. Vad gör egentligen någonting till “bra” humor?
Intelligent humor med referanser er bra. Fordi jeg blir så glad når jeg catch'er poengene. Britisk humor og understatement får meg til å humre godt.

2. Hur gör man för att komma ihåg sina skämt och roliga historier till festen?
Jeg er intet oppkomme av gode vitser, så jeg vet ikke helt hva jeg skal svare her. skrive dem ned kanskje? (duh) Noe man absolutt ikke bør gjøre hvis det skorter på hukommelsen er å ty til sin partner og be h*n fortelle resten av historien fordi man ikke husker den selv. Det blir stort sett mageplask.

Man bør heller ikke avsløre sin dårlige husk ved å gå inn i kjedsomhetens labyrint av uvesentlige detaljer: "Du skulle sett meg i går! Eller var det tirsdag? Onsdag? Nei - tirdag, for jeg husker at det var dagen etter bursdagen til onkel Kato... Eller var det onsdag likevel?"

3. Finns det någon du tycker har speciellt bra humor?
Om den er bra eller ei er opp til andre å bedømme, men søstrene mine og jeg har i hvert fall en samkjørt humor! Vi kan fnise (ja, fnise) oss ihjel av ting som andre synes er teite.

4. Har du någon favorithistoria eller något favoritskämt?
Ikke som jeg kommer på - men
denne har jo fått sin renessanse, da. Kanskje ikke fordi den er så morsom, men fordi den er mer enn den ser ut til å være.

Ingen kommentarer: