fredag, januar 05, 2007

Retake revealed

Jeg tenker dere nærmest dør av spenning!

1. Jeg falt ut med en lærer på videregående.
Ja, det gjorde jeg. Han nektet oss lærebøker i harmonilære, og jeg var med på å organisere en bokaksjon. Hvorpå han la meg for hat og eksempelvis lot meg spille pianoleksa foran klassen for etterpå skadefro å proklamere med østeuropeisk aksent: - Dette her! Er slik man ikke skal spille piano! Er det rart jeg aldri spiller for folk?


2. Jeg har opplevd kroppen i fritt fall, høyt over bakken.
Jeg har rigorøs høydeskrekk. Men en vårdag på nittitallet drev de med katapult nede på Bryggen i Bergen. En vennegjeng var ute, og vi la en femtilapp i potten for å spleise på at en av oss skulle få en tur. Jeg synes det var rasende festlig, helt til det ble meg... Men jeg gjennomførte, og det var en ubeskrivelig opplevelse.


3. Jeg har veid mer enn 90 kilo.
Samme dagen som jeg fødte tvillingene gikk jeg på vekta og så nitti-tallet for første (og forhåpentlig eneste) gang. Da var det ikke gøy lenger. Jeg lå og duppet i havoverflaten den sommeren. Og økenavnet mitt var, kledelig nok, Keiko. 25 kilo i pluss.


4. Jeg har benyttet meg av 29. februar for å be ut noen jeg likte.
Jeg ba ham vel ikke ut. Men jeg spurte om han ville være kjæresten min. Det ville han. Det var i femte klasse (tror jeg) og forholdet varte i nøyaktig 23 timer.


5. Jeg var 20 da jeg giftet meg.
Nei. Jeg var faktisk hele 22.


8 kommentarer:

Rambukk sa...

Du og Tom Nordlie..

alliene sa...

Ouch. Cruel, Rambukk. Jeg tror nesten jeg må tagge deg litt for den!

Rigmor sa...

Skummelt meme. Men kan def. identifisere meg med høydeskrekken!

Anonym sa...

Der kan du se. Det enkle er ofte det beste, så jeg var ikke i nærheten en gang. Men hva kan man forvente av folk i koma egentlig? ;)

Hey! Rambukk med bilde! Hyggelig å se deg. :)

Ujevne tanker sa...

Tvillinger, alliene. Du hadde en årsak, grunn etc:)

Rambukk sa...

Neei, Alliene, ikke igjen!! Cruel! Men ok, jeg skal prøve å la meg tagge litt..

Røverdatter, jeg har jo hatt bilde hele tiden, da. Så kanskje litt gretten ut på det forrige..

Anonym sa...

Rambukk: Hæ hæ hæ!

Anonym sa...

Åååh, jeg husker ikke sist jeg gjettet riktig. :'/