tirsdag, januar 10, 2006

Fremtiden er Internett

..grrrr...

Når man endelig har bestemt destinasjon, antall S'er på hotellet, lagt inn navn, fødselsdato og adresse på alle de reisende. Når man har forsikret seg om at uke xx passer. Da får man error på siden og beskjed om at internettsupporten er stengt...

Så man bestemmer seg for å gå på reisebyrået og gjøre det på gamlemåten likevel.

Up side: Solferie i november!

8 kommentarer:

Jarle Petterson sa...

Teknikken vidunderlige verden, De! Jeg forsøkte å fylle yngstepodens kontantkort fra min egen mobil. Jeg har en såkalt SmartCash-løsning, fra Telenor og DnB NOR, ser De, som en slags mobil lommebok. Hvorom alt og intet, fikk jeg beskjed om at en feil hadde oppstått, og at betalingen ikke ville bli belastet min konto.

Far forsøkte på ny, og denne gangen gikk alt som fot i lanke. Poden kunne imidlertid notere seg for dobbel kreditering. Det viste seg naturligvis at den første transaksjonen virkelig var belastet min konto, men yngstesønnen var like blid. Hva gir De meg?

Jeg leste for øvrig om noen som hadde gjennomført samme stunt med 10-12 kinobilletter à kr 75,-. Og De vet hva de sier:

A billion here, a billion there, pretty soon it adds up to real money.

Det er sant; jeg har tatt meg friheten å belinke Dem, og er stum av takknemlighet over å få plass blant notabilitetene i høyrestolpen Deres. Takksigelser i bøtter og fleng.

Jarle Petterson sa...

De må virkelig tilgi den slumsete omgangen med språket, fru Allienne. Men siden De er slik en språk-geeklighet, kan jeg simpelthen ikke la den manglende genitivs-s’en i starten få stå upåtalt. Jeg forsikrer: glippen var et resultat av fort gjort i en port-syndromet, og skal bare unntaksvis gjenta seg. Se i nåde til en av disse stakkarene, som snakker før han tenker, og som mener korrektur er for fegiser.

alliene sa...

Språk-geeklighet? Moi? Jeg er beæret! ;)

Det ble september i stedet for november, men du, så mye enklere det er å snakke med en hyggelig kundebehandler!

Hellas i september!

Anonym sa...

Min internettbestillingshistorie skjedde i vår da jeg kjøpte flybilletter til sommerferie i Spania. Pga. usikkerhet om riktig inntasting av 4 fødselsdager, valgte jeg å kansellere og starte på nytt. Det resulterte i 500,- dyrere billetter i løpet av 10 minutter. Prisen å betale for hele tiden å være online og oppdatert?

EarlGrey sa...

Internett er oppskrytt! Kommer neppe til å vare ut året..

Selv var jeg en periode hyppig gjest ved skranken til Braathens (før fusjonen) på en herværende flyplass, etter å ha fortvilet i timevis i telefonkøen på det nye, fine bookingnummeret deres. Der hadde de til og med "billigbilletter" hvis man spurte pent og flagret litt med øyenvippene.

Gratulerer med fine ferieplaner!

Mac sa...

sol... åh!
grattis med billetter. tenker det er en gulerot i vintermørket.

ang internett: vi har vel landa nå. innsett dets begrensninger, som vi tidligere slett ikke gjorde. godt er det. finnes ingen ting som god gammel skrankeprat :)

a

alliene sa...

Ellen: jeg har oppdaget at prisene på tx SAS varierer helt enormt med minutters forskjell. Og de billige billettene får man ikke tak i med mindre man er 1 - èn - person som skal reise. Argh!

Earlgrey/Annema: Inernett er nok en flopp! Hehe - nei, det er praktisk, men jeg tror aldri det kan erstatte face to face kundekontakt. (Men ikke umulig at jeg må bite i meg den kommentaren om en, tja, 20-30års tid...)

Har du et par øyevipper til låns da, Earlgrey? Jeg har ikke den effekten på folk, nemlig... I alle fall ikke kundebehandlere! :)

Ragnhild sa...

Jeg synes det skjer hele tiden når man skal bestille noe; tilogmed kinobilletter er det vanskelig å få til på internett. Nei takke meg til å gå i skranken og snakke med noen ordentlige folk.