torsdag, august 25, 2005

Høst



Natten sto ikke tilbake for noen høststorm. Vinden rev og slet i hus og hagemøblement og holdt meg våken langt inn i grålysningen. Vi måtte sjekke hvordan båten lå – midt på natten.

Jeg fryder meg når jeg tar frem allværsjakka. Gleder meg til å hente ut stearinlysene fra skapet. Trekke te. Krype under pleddet med en god bok under leselampa. Ullgensere. Et glass rødvin eller tre i godt selskap. Gå tur i vind og vær. Eller aller helst i sprø, kalde dager med sol og klare farger. Vasse i gyllent løv. Drømme seg til høstens by – New York.

Jeg fryder meg helt til minusgradene blir for påtrengende. Jeg tåler varme dårlig, jeg fryser lett; min tid er nå.

7 kommentarer:

johneymartin18776743 sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
alliene sa...

Da har spammerne nådd min blogg også. Har aktivert word verification - håper det hjelper. Grrrr...

othilie sa...

;-) Jeg var heller ikke innom deg.

Anne sa...

Høst. Ah.

Pjusken sa...

Høst er et inspirerende tema!
Jeg gleder meg også til høststormene kommer.

eryngium sa...

Har du snart tre?

Du er rik.

Raul Zepp sa...

I read an interesting article on it I would like to share with you...